Jumaat, 30 Disember 2011

Profil Khairul Fahmi B Che Mat

Nama Penuh: Khairul Fahmi bin Che Mat

Posisi: Penjaga Gol

Tarikh Lahir: 7 January 1989 (age 22)

Tempat Lahir: Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Tinggi : 1.71 m

Status: Bujang

Kelab Sekarang : Kelantan

Kelab Terdahulu :

2008-2009 Harimau Muda

2009-2012 Kelantan

HAPPY NEW YEAR 2012

Selamat Tahun Baru 2012
Moga Tahun 2012 akan lebih bermakna lg...
Selamat tinggal 2011

Khamis, 29 Disember 2011

Rel Kereta Api di Tengah-Tengah Desa

HANOI - Sebuah desa di sini dianggap antara yang paling berbahaya buat para penghuninya kerana ia terletak amat dekat dengan landasan kereta api.

Ia dikenali sebagai Kham Thien.



Bangunan kediaman terletak di kiri dan kanan landasan kereta api sepanjang 200 meter.



Penduduk enggan meninggalkan bangunan yang terletak di tepi landasan itu walaupun terdapat banyak nahas dan kematian pada setiap tahun.

Mereka masih tinggal di desa itu walaupun pihak berkuasa telah memberikan amaran mengenai kematian dan nahas kereta api. - Agensi (Kosmo)

Isnin, 26 Disember 2011

Liga Super 2012 : Review Pasukan Kelantan


Pengurus : Azman Ibrahim
Jurulatih : Peter Butler

Senarai Pemain :
1 : Shahrizan Ismail
2 : Azizi Matt Rose
3 : S.Subramaniam
4 : Emmanuel Okine ( Ghana )
5 : Nik Shahrul Azim
6 : Farisham Ismail
7 : Ramzul Zahini Adenan
8 : Shakir Shaari
9 : Shahrul Idlan Talaha
10 : Norfarhan Muhammad
11 : Aziz Ismail
12 : Nurul Azwan Roya
13 : Indraputra Mahyuddin
14 : Zamri Ramli
15 : Daudsu Jamaludin
16 : Badhri Radzi
17 : Rizal Fahmi
18 : Denny Antwi ( Ghana )
19 : Khairul Fahmi Che Mat
20 : Syazwan Yusof
21 : Muhammed Ghaddar ( Lebanon )
22 : S.Chanturu
23 : Zairol Fitree Ishak
24 : Azlan Ismail
25 : Izuan Solahuddin
26 : Khairul Izuan Rosli
27 : Aris Zaidi

Rating : 9.0/10
Ramalan : Antara pencabar kejuaraan.

Kepulangan semula Peter Butler sebagai jurulatih pasukan Kelantan menggambarkan hasrat KAFA untuk meneruskan momentum mereka sebagai kuasa terunggul dalam Liga Malaysia. Perlantikan semula Butler dianggap sebagai "langkah selamat" memandangkan Butler bukanlah asing lagi dalam bolasepak Kelantan. Malah kepulangan "trio kontroversi" Azizi, Norfarhan serta Indra dikatakan ada kaitan dengan pengaruh Butler. Dengan barisan pemain yang cukup seimbang disetiap posisi,Kelantan dianggap sebagai salah satu pasukan pilihan menjelang saingan Liga Super musim 2012 nanti.

Persiapan pasukan Kelantan juga cukup rapi dengan mendapatkan pemain import sebaik sahaja mereka tersungkur di suku akhir Piala Malaysia 2011. Mohammed Ghaddar, Denny Antwi serta Emmanuel Okine mengisi slot 3 pemain import beraksi dalam Liga Malaysia serta tambahan Zakaria Charara dalam saingan Piala AFC.

Penulis bersetuju dengan pendapat yang mengatakan skuad ini tiada barisan pertama atau kedua kerana kebanyakkan pemain Kelantan musim ini adalah pemain berpengalaman kecuali pemain yang baru diserapkan daripada skuad Piala Presiden. Setiap posisi pasukan Kelantan boleh diisi oleh 2 atau 3 pemain yang kualitinya tidak jauh berbeza antara satu sama lain. Diposisi penjaga gol Shahrizan boleh mengantikan Khairul Fahmi seperti terbukti dalam saingan Piala Malaysia lalu. Barisan pertahanan juga dibanjiri pemain berpengalaman seperti Subramaniam, Farisham, Rizal,Daudsu, Zairul serta Aziz Ismail. Cuma bagi posisi defensive midfielder sahaja dilihat hanya Shakir dan Okine yang lebih dominan, manakala pemain lain yang boleh bermain diposisi tersebut belum terbukti lagi kemampuannya.

Kebanyakkan midfield pasukan Kelantan musim ini lebih berorientasikan serangan seperti Antwi, Baddri, Indra, Norfarhan dan Chanturu, dan secara tidak langsung ia akan memudahkan tugas Norshahrul, Ghaddar, Ramzul atau Azlan bagi merobek gawang lawan.

Walaubagaimanapun, skuad ini bakal diuji dalam saingan yang sangat kompetatif musim ini, baik dalam saingan Liga Malaysia mahupun dalam saingan Piala AFC. Kekuatan mental bakal menjadi penentu sama ada berjaya atau tidak skuad yang dikenali sebagai "The Red Warrior" ini menjulang kejuaraan.

Penulis : Arieost Azzurie
Grafik : Fitri Roslan

Sumber: www.bolasepakm.blogspot.com

Ahad, 9 Oktober 2011

Beza dulu dan sekarang

Banyak yang dah berubah antara dulu dan sekarang.





sekian.....

Khamis, 6 Oktober 2011

BACA DAN CEK BETUL KE TAK PIRING ASTRO MENGADAP KIBLAT...



Betulkah Piring Astro Menghadap Kaabah?

Mungkin ada yang hairan dengan tajuk ni, adakah kebetulan ataupun memang benar-benar seperti yang dinyatakan. Apa-apa pun kita baca je lah fakta yang di copy paste ini.

Jelas, Kaabah bukan sekadar kiblat tetapi juga sebagai pusat tumpuan manusia dalam urusan dunia atau kehidupan. Contoh yang paling mudah sekali, tentu anda ada stesen televisyen berbayar iaitu Astro. Pastinya setiap Astro ada 'piring para bola' untuk menerima maklumat yang dipancarkan dari satelit.

Untuk mendapatkan siaran yang jelas, piring itu akan dihalakan ke arah Kiblat atau Kaabah. Kalau tidak percaya cuba tengok balik piring Astro di bumbung anda menghadap ke mana? KENAPA BEGITU?

Mudah saja jawapannya Mekah adalah pusat bumi. Sama ada percaya atau tidak jawapannya mudah ditemui semasa kali pertama Neil Armstrong menjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969. Di dalam satu temu bual di stesen TV Al Majid, Arab Saudi, Dr. Abd Al-Baset Al-Sayyed dari pusat Penyelidikan Kebangsaan Mesir mengulas, angkawasan pertama itu telah membuktikan, Mekah adalah pusat bumi.

Katanya ia telah dibuktikan secara saintifik semasa Neil Armstrong di dalam perjalanan ke bulan. Ketika itu dia berjaya mengesan satu radiasi yang dipancarkan dari bumi. Radiasi itu di dalam gelombang pendek. Situasi itu sesuatu yang pelik dan mereka cuba mencari jawapan dan membuat penelitian. Akhirnya mereka berjaya mengesan bahawa radiasi itu dipancarkan dari Mekah atau secara tepatnya dari Kaabah. "Yang paling mengejutkan radiasi itu bersifat infiniti (tidak berpenghujung). Apabila Armstrong menjejakkan kaki ke bulan, radiasi itu masih boleh dikesan. Radiasi itu mempunyai sifat yang istimewa dan paling penting ia infiniti. Saya percaya inilah yang menhubungkan Kaabah di bumi dengan Kaabah di alam akhirat.

"Bayangkan anda berada di kutub utara dan saya berada di kutub selatan,di tengah-tengah adalah zon keseimbagan magnet atau zon magnetisme sifar dan itulah Mekah. Kalau hendak dibuktikan boleh.. bawa kompas ke Kaabah dan anda dapati jarum kompas itu tidak akan bergerak. Ini bermakna Kaabah adalah zon magnetisme sifar. Tarikan untuk ke dua-dua medan adalah sama kuat. Hal sedemikian katanya, turut memberi kesan pada kesihatan dan umur seseorang. Sebab itulah orang yang tinggal di Mekah lebih sihat dan panjang umur. Tekanan graviti yang tertumpu di kawasan itu memberi kesan pada peredaran darah dan pergerakan biologi kehidupan.

"Ini telah dibuktikan bahawa ia boleh memberi kesan pada hemoglobin untuk membawa darah yang mengandungi oksigen ke seluruh tusi badan. Bermakna bila anda berada di Mekah, keupayaan darah untuk membawa oksigen ke seluruh tisu badan secara semula jadi jauh lebih baik berbanding tempat lain di dunia ini," jelasnya Pelbagai bukti saintifik dari kajian para saintis juga telah membuktikan bahawa Kaabah berada di "Centre of the earth". Jika anda berkesempatan ke Mekah Al-Mukaramah cuba bawa kompas ke arah Kaabah dan lihat jarum kompas tersebut tidak akan menunjuk mana-mana arah sama Barat, Timur, Selatan atau ke mana-mana arah kerana Kaabah sememangnya berada di pusat atau ditengah-tengah bumi. Neil Amstrong juga mengesahkan fakta ini.

Maha Kaya Allah, dengan hanya melakukan Tawaf kesihatan kita akan bertambah baik. Tidak hairanlah jika ramai yang mengetahui rahsia ini sentiasa merindui untuk ke Mekah... Bagi yang bukan Islam kaji-kajilah fakta ini dan anda pasti akan mendapat kebenaran-Nya. Marilah kita belajar ilmu dan mengkaji Islam yang amat indah ini.



kredit: http://www.NurulAmir.com/



Salam Ukhuwah..~

Rabu, 28 September 2011

Murid & Cikgu

Murid: cikgu boleh saya tanya

Cikgu: tanya lah

Murid: apa maksud i donno

Cikgu: saya tidak tahu

Murid: apa la cigu ni tu pun tak tau

Cikgu: !@#$%

Lawak Hari ini...

Jamil pulang dari sekolah dan bercerita pada bapanya yang tidak pernah bersekolah.

Jamil: Ayah, tadi saya dimarah oleh cikgu!
Ayah: Kamu buat silap apa, Jamil?
Jamil: Tadi saya tidak dapat menjawab pertanyaan cikgu.
Ayah: Apa yang cikgu tanya?
Jamil: Cikgu tanya, di mana letaknya Washington.
Ayah: Itupun kamu boleh tak tahu! Lain kali kalau kamu sudah letakkan sesuatu benda, jangan lupa tempatnya!

Rabu, 14 September 2011

40 Kopi Beracun

Kementerian Kesihatan mengesan 40 jenis minuman segera dijual di pasaran mengandungi bahan beracun dan kimia seperti Sildenafil, Tadalafil, Verdabafil dan Sibutramine yang boleh membawa maut jika diambil tanpa pengawasan doktor.

Kebanyakan produk itu didapati dicampuri bahan racun berjadual yang digunakan sebagai perangsang seks dan bahan pelangsing yang kebanyakannya dibungkus di kilang haram di negara ini

Berikut adalah 40 jenis minuman yang mengandungi bahan beracun tersebut :-

  1. Cafe Abang Yes
  2. Candi Gold
  3. Candy 193
  4. Extend Up Energy Drink
  5. Extremen
  6. Extrewomen
  7. Goji Guarana
  8. Goji Guarana Extra
  9. Goji More
  10. Goji Yumberry
  11. Guara Cafe
  12. HBW Ice Lemon Tea
  13. Hotton Vitality Candy
  14. Ie2 O
  15. King Cappucino
  16. Knight Cofee
  17. Kolek Cafe Power Plus
  18. Kopi Angguk
  19. Kopi Asmara,
  20. Kopi Bagus AAA
  21. Kopi Campuran Kedai Kopi Ali Bagus
  22. Kopi Pahlawan
  23. Kopi Super Angguk
  24. Kopi Tenaga Tok Lebai Plus
  25. Maca Max
  26. Macagin Ginseng Candy
  27. Mentalk Candy
  28. Nexus MXP
  29. Night Cafe
  30. Red Energizer Candy For Men
  31. Royal Beverage Maqrifatun
  32. sasanergy Drink
  33. Trica Jus
  34. Tri-Max
  35. True SR,
  36. vigor Candy
  37. Vitca-F
  38. Vitca-M
  39. Winnie Beauty V1
  40. XKL Sky Fruit Juice Premix.


Khamis, 18 Ogos 2011

Nenek Dan Beca

Situasi sebenar : Seorang nenek pegi kedai beli ubi, tiba-tiba dilanggar beca lalu mati di tempat kejadian.

Buletin Utama - "Nenek meninggal dunia, pemandu beca dicari."

Harian Metro - "Hangat! Nenek mati dengan ubi di tangan."

Utusan Malaysia - "Nenek mati dilanggar beca satu propaganda pembangkang?"

Harakah - "Kami tiada beca."

Malaysiakini - "Beca langgar lari bukti kerajaan makan rasuah."

Twitter @NajibRazak - "Nenek sanggup mati kerana ubi, menunjukkan ubi 1Malaysia berkualiti dan digemari rakyat!"

Blog Melayu paranoid - "Keraguan sijil halal ubi mungkin punca nenek mati dilanggar beca."

Ibrahim Ali - "Sampai bila kita nak tengok nenek-nenek Melayu mati dilanggar beca akibat ubi orang Cina dan India? Melayu perlu bangun menentang!"

Pancaindera - "Kisah nenek dilanggar beca diabadikan dalam filem terbaru David Teo, Beca Gangster."

Mastika - "Misteri penarik beca: temubual eksklusif dengan hantu ubi."

Samy Vellu - "Beca tak bayar tol dicari."

Isnin, 1 Ogos 2011

Senarai Bazar Ramadhan 2011

Ini untuk kawasan Kuala Lumpur dan Selangor...


LOKASI

Bandar / Daerah
Jalan 21/146, Bandar Tasik Selatan
Bandar Tun Razak
Tempat Letak Kereta Taman Tasik Permaisuri
Bandar Tun Razak
Pusat Penjaja Bazar Ramadhan Pekan Sg Besi
Bandar Tun Razak
Kawasan Tempat letak Kereta Velodrom Cheras
Bandar Tun Razak
Bazaria Larut Malam, Velodrom Cheras
Bandar Tun Razak
Taman Len Sen
Bandar Tun Razak
Jln Benteng
Bukit Bintang
Siarkaki Leboh Pudu
Bukit Bintang
Jln Chow Kit (Sepanjang Siarkaki Chow Kit)
Bukit Bintang
Lorong Berangan
Bukit Bintang
Pasarama Kota (Depan Kelang Bus Stand)
Bukit Bintang
No. 239, Jalan Tuanku Abdul Rahman
Bukit Bintang
Jalan Haji Taib
Bukit Bintang
Siar Kaki Persimpangan Jln Chow Kit
Bukit Bintang
Tapak Parking Pasar Selayang
Batu
Rumah Pangsa Pkns, Jln Kuching
Batu
Sentul Pasar
Batu
Kampung Batu Muda, Jalan Ipoh
Batu
PPR Batu Muda
Batu
Kompleks Mutiara, Batu 31/2 Jalan Ipoh
Batu
Hadapan Flat Taman Aman Putra Jinjang Utara
Batu
Taman Segar
Cheras
Jln Susur Off Jln Pasar/Pudu
Cheras
Jalan Metro Prima 5 depan Maybank, Kepong
Kepong
Di antara Blok D dan Blok E, PPR Kampung Muhibbah
Seputeh
Kiri dan Kanan Jalan Radin Bandar Baru Sri Petaling
Seputeh
Jalan 3/109c off Jalan Klang Lama
Seputeh
Jalan Sri Jati 3
Lembah Pantai
Sebelah Pure Life off Jalan Puchong
Lembah Pantai
Jalan 1/38j (Susur Wisma Suhati)
Segambut
Jln Cochrane
Titiwangsa
Pasar Datuk Keramat
Titiwangsa
Lorong Haji Hussein 3, Jalan Raja Bot Dan Lorong Raja Bot (Chow Kit)
Titiwangsa
Persimpangan Jln Tar/ Jln Raja Alang
Titiwangsa
Siarkaki Sepanjang Jln Tar Hingga Ke Persimpangan Masuk Ke Jln Raja Alang
Titiwangsa
Jalan Rejang 11, Setapak Jaya
Setiawangsa
Jalan Wangsa Melawati 3
Setiawangsa
Jalan Wangsa Delima
Setiawangsa
Rampai Business Park, Jalan Rampai Niaga 6
Setiawangsa
Hadapan Surau Al-Ikhlasiah, Kg Semarak off Jalan Semarak
Setiawangsa
Jalan 1a/6, Setapak Indah, Danau Kota
Wangsa Maju
Siar Kaki Depan Ong Tai Kim, Gombak
Wangsa Maju
Jalan Langkawi, Teratai Mewah
Wangsa Maju
Kaki lima Plaza Idaman
Wangsa Maju
Jalan 4/27A Seksyen 2 berhadapan Bangi Kopitiam Wangsa Maju
Wangsa Maju
Jalan 3/27A berhadapan Alpha Seksyen 1, Wangsa Maju
Wangsa Maju
Di atas siar kaki Jalan Gombak / Plaza Idaman
Wangsa Maju
Siar kaki Jalan Danau Saujana Jalan Langkawi, Jalan Genting Klang
Wangsa Maju
Di atas siar kaki Jalan jernai, Medan Idaman
Wangsa Maju
Tapak Pasar Malam Taman Melati
Wangsa Maju
Jalan Masjid India
Bukit Bintang
Lorong Tuanku Abdul Rahman
Bukit Bintang
Taman Wilayah Selayang Fasa 3
Batu
Tapak Kosong Setinggan Kg Pasir Kiri Jalan Pantai Dalam
Lembah Pantai
Kawasan Flat Kg Kerinchi 17 Tingkat
Lembah Pantai
Jalan Budiman 25, Taman Mulia
Bandar Tun Razak
Jalan 14/155C Apartment Sri Rakyat Bukit Jalil
Bandar Tun Razak
Parking Bersebelahan LRT Cheras
Bandar Tun Razak
Parking Motosikal Blok D, Seri Penara Fasa II
Bandar Tun Razak
Parking Motosikal Blok D, Seri Penara Fasa II
Bandar Tun Razak
Dataran Padang Permainan
Bandar Tun Razak
SS18, Subang Jaya (Jalan SS18/6)
SUBANG JAYA
USJ 7, Subang Jaya (Jalan USJ 7/3c – Hadapan Gerai Majlis USJ 7)
SUBANG JAYA
USJ 4, Subang Jaya (Jalan USJ 4/5)
SUBANG JAYA
USJ 1 Pangsapuri Angsana (Tapak Pasar Malam)
SUBANG JAYA
Pinggiran USJ (Jalan Pinggiran USJ 1/1)
SUBANG JAYA
Taman Batu Tiga (Hadapan Gerai Majlis Tmn Batu 3)
SUBANG JAYA
Putra Heights (Berhadapan Flat Sri Mutiara)
SUBANG JAYA
Tmn Puchong Perdana (Jalan Perdana 2)
PUCHONG
Tmn Puchong Permai (Jalan Permai 2/10)
PUCHONG
Tmn Puchong Permai (Jalan Permai 1/10 – Sebelah Surau Ra’ayah)
PUCHONG
Tmn Puchong Prima (Jalan Prima 5/3)
PUCHONG
Tmn Puchong Utama (Jalan Utama 2/1)
PUCHONG
Taman Wawasan, Pusat Bandar Puchong (Jalan Wawasan 2/22)
PUCHONG
Pusat Bandar Puchong (Jalan Bandar 3- Tapak Bersebelahan Tesco Puchong)
PUCHONG
Puchong Utama (Tapak Pasar Malam Puchong Utama – kecuali hari selasa)
PUCHONG
Puchong Indah (Tapak Pasar Malam – kecuali hari isnin)
PUCHONG
Bandar Kinrara Sek 5 (Jalan BK 5A/1)
KINRARA
Tmn Kinrara Sek 1 (Jalan Taman Kinrara 1/1)
KINRARA
Tmn Perindustrian Kinrara (Jalan TPK 2/1 & 2/2)
KINRARA
Tmn Kinrara Sek 4
KINRARA
Hadapan Gerai UPEN Puchong Jaya (Petak Letak Kereta)
KINRARA
Tmn Seri Serdang (Jalan 18/35)
SERDANG
Tmn Universiti Indah (Jalan 2/10)
SERDANG
Tmn Pinggiran Putra (Jalan PP 1/2)
SERI KEMBANGAN
Tmn Equine (Jalan PP 1B)
SERI KEMBANGAN
Puncak Jalil (Jalan PUJ 3/2)
SERI KEMBANGAN
SEPANJANG JLN MASUK KE SMAP, KAJANG
KAJANG
TAPAK BAZAAR MALAM REKO SENTRAL
KAJANG
JALAN UTAMA, SEK 2, TMN KAJANG UTAMA
KAJANG
TAPAK PASAR MALAM KOMPLEKS HENTIAN KAJANG
KAJANG
TEMPAT LETAK KERETA, HADAPAN DERETAN KEDAI TAMAN ZAMRUD
KAJANG
HADAPAN DERETAN KEDAI & KILANG IKS SG. JELOK. ( TEMPAT LETAK KERETA )
KAJANG
DATARAN PRIMA SAUJANA, TMN. PRIMA SAUJANA, KAJANG
KAJANG
KAWASAN TANAH LAPANG ( TAPAK FUNFAIR ), TAMAN KAJANG PRIMA
KAJANG
TAPAK PASAR TANI ( TMN RAMAL INDAH )
KAJANG
JLN KAJANG MEWAH 10
KAJANG
DI BELAKANG TESCO BATU 14, KAJANG
KAJANG
TAPAK PAKIR DESA SERDANG ( HADAPAN BANGUNAN MINLON )
CHERAS KAJANG
JALAN TEMENGGUNG 21/9, SEK. 9, BDR MAHKOTA CHERAS ( TAPAK PASAR MALAM )
CHERAS KAJANG
LEBUH TAMING, TAMAN TAMING JAYA
CHERAS KAJANG
BERHAMPIRAN LOJI KUMBAHAN TAMAN HARMONI, SERI KEMBANGAN
CHERAS KAJANG
TMN. SUNTEX, BT. 9, CHERAS
CHERAS KAJANG
JLN CHENGAL 4, TAMAN IMPIAN EHSAN
CHERAS KAJANG
KAWASAN LAKE VALLEY JALAN SUARASA 8/4, BDR TUN HUSSEIN ONN
CHERAS KAJANG
DI JALAN CP 4/38, TMN CHERAS PERDANA
CHERAS KAJANG
JALAN CJ 8, TAMAN CHERAS JAYA
CHERAS KAJANG
PADANG AWAM, TAMAN CHERAS UTAMA ( TAPAK PASAR MALAM LAMA )
CHERAS KAJANG
TAPAK PASAR MALAM SEKSYEN 16, BANDAR BARU BANGI
BANDAR BARU BANGI
TEMPAT LETAK KERETA JALAN 3/69, SEKSYEN 3, BDR BARU BANGI
BANDAR BARU BANGI
DIHUJUNG JALAN 2/3A, KAWASAN DUA, BDR BARU BANGI
BANDAR BARU BANGI
HADAPAN ASRAMA KOLEJ POLYTECH MARA BANGI
BANDAR BARU BANGI
JALAN SERI PUTRA ½, BDR SERI PUTRA
BANDAR BARU BANGI
JLN 7/7B, SEK 7, BDR BARU BANGI
BANDAR BARU BANGI
DI TEMPAT LETAK KERETA & JLN SUSUR KOMPLEKS PKNS BANGI
BANDAR BARU BANGI
TAPAK PASAR MALAM, BDR TASIK KESUMA
BERANANG
TAPAK PEKAN SEHARI BERANANG
BERANANG
TAPAK PASAR MALAM TAMAN SERI NANDING
HULU LANGAT
BERSEBELAHAN PADANG FUTSAL,TMN DESA SENTOSA
HULU LANGAT
JALAN SEMENYIH SENTRAL 1
SEMENYIH
SEKSYEN 1, BERHAMPIRAN DENGAN PASARAYA BILLION BDR TEKNOLOGI KAJANG
SEMENYIH
DI JLN TPS 1/5, TMN PELANGI SEMENYIH
SEMENYIH
SEKSYEN 2
SHAH ALAM
SEKSYEN 7 (TPM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 13 (STADIUM SHAH ALAM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 17 (TPM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 18 (TPM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 20 (BERHAMPIRAN TPM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 25
SHAH ALAM
SEK. U2 TTDI JAYA (TPS)
SHAH ALAM
SEKSYEN U3 (SUBANG PERDANA)
SHAH ALAM
SEKSYEN 6 (TLK REST. DAUD)
SHAH ALAM
SEKSYEN 7 (JLN PLATINUM AD 7/AD) REST ALI CORNER
SHAH ALAM
SEKSYEN 7 (JALAN KRISTAL AS7/AS)
SHAH ALAM
SEKSYEN 8 (DEKAT SURAU BLOK 17-18)
SHAH ALAM
SEKSYEN 16 (HDPN DEWAN ORG RAMAI)
SHAH ALAM
SEKSYEN 18 (JLN 18/34 – KLINIK AHMAD SHAH)
SHAH ALAM
SEKSYEN 19 (TPM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 24 (TPK USAHAWAN MIKRO)
SHAH ALAM
SEKSYEN 27 (TAPAK PASAR MALAM)
SHAH ALAM
SEKSYEN 28 (BERHAMPIRAN KFC)
SHAH ALAM
SEKSYEN 31 ( JLN ANGGERIK ARANDA B 31/B DEPAN PONDOK POLIS KOTA KEMUNING)
SHAH ALAM
SEKSYEN U5 (JLN UTARID U5/10) TPM
SHAH ALAM
SEKSYEN U8 (JALAN C U8/C BKT JELUTONG HDPN MY MYDIN)
SHAH ALAM
SEKSYEN U10 (TAPAK PENJAJA SEMENTARA)
SHAH ALAM
SUBANG 2 (TAPAK PASAR MALAM)
SHAH ALAM
SEKSYEN U13 (SETIA ALAM – CIMB BANK)
SHAH ALAM
SEKSYEN U20 (BBSB FASA 1) (BUKIT RAHMAN PUTRA)
SHAH ALAM
SEKSYEN U20 (BBSB FASA 2) (PEJ LUNCAI EMAS)
SHAH ALAM
SEKSYEN U20 (BBSB FASA 3) (ECONSAVE)
SHAH ALAM
PANDAN INDAH (TLK PADANG PERBANDARAN MPAJ)
AMPANG
PANDAN JAYA (TLK JALAN PANDAN 3)
AMPANG
CHERAS INDAH (HADAPAN DEWAN KOMUNITI)
AMPANG
PANDAN MEWAH (TLK SEBELAH PADANG)
AMPANG
PANDAN CAHAYA (TLK JALAN PANDAN CAHAYA 1/1)
AMPANG
TMN MELAWATI ( HADAPAN PEJABAT POS LAMA )
AMPANG
KG PANDAN (TLK PANDAN UTAMA)
AMPANG
MEDAN SELERA ANGSANA HILIR (TLK)
AMPANG
LEMBAH MAJU (BERHAMPIRAN SIMPANG EMPAT)
AMPANG
KG TASEK PERMAI ( HADAPAN MASJID )
AMPANG
KG MELAYU (JALAN JATI)
AMPANG
AU 2 ( JALAN AU2A/16 )
AMPANG
AU 4/1 (HADAPAN SEVEN-ELEVEN)
AMPANG
AU 5 (TLK MEDAN SELERA)
AMPANG
TMN PERMATA (HADAPAN PASARAYA HARI-HARI)
AMPANG
MELAWATI JALAN E1
AMPANG
BUKIT ANTARABANGSA (JALAN WANGSA UKAY 2)
AMPANG
UKAY PERDANA (HADAPAN RESTORAN ALI MAJU)
AMPANG
TAMAN MELOR (TLK)
AMPANG
BANDAR BARU AMPANG (PASAR BANDAR BARU AMPANG)
AMPANG
AMPANG WATER FRONT (TLK FASA 2)
AMPANG
BUKIT INDAH (SEBELAH RESTORAN DALILA, TLK)
AMPANG
AMPANG JAYA (TLK JALAN 1)
AMPANG
KOMPLEKS MUHIBBAH ( TAMAN NIRWANA )
AMPANG
KERAMAT PERMAI ( JALAN AU1D )
AMPANG
AU3 (TLK FLAT PKNS 13 & 14)
AMPANG
PANDAN INDAH JLN 3/2B
AMPANG
TAMAN KOSAS (TLK JALAN KOSAS 1/1)
AMPANG
PANDAN PERDANA (HADAPAN GUARDIAN)
AMPANG
CHERAS HARTAMAS (BLOK A1, FLAT BUKIT SEGAR)
AMPANG


Selamat berbuka....

Ahad, 31 Julai 2011

selamat menyambut Ramadhan 2011


Dikesempatan ini,saya menyusun 10jari mintak ampun dan maaf semperna ramadhan tahun ni....
Moga ramadhan tahun ini memberi sejuta makna utk semua...
Selamat berpuasa semua...

Selasa, 12 Julai 2011

Kereta Porsche Warna Emas Buatan Sendiri

Anda teringin nak menggunakan kereta Porche? Jom kita belajar membuat Porche ciptaan sendiri. Hehe










seharian di ofis...

sgt2 bosan kt ofis ari ni...
sbb xada kerja nak buat...
di sebabkan system down,aku duduk relax jer kt ofis ni...
hohohohohohoho

Rabu, 29 Jun 2011

Minyak Wangi AuraLife

assalamualaikum..
ni merupakan produk minyak wangi yang dihasilkan oleh orang Islam yang pertama di malaysia yang mana mempunyai suntikan tenaga aura dalam perfume

perfume ini bukan sahaja sekadar minyak wangi bahkan di adun dgn doa-doa dan wirid tertentu untuk merawat pelbagai penyakit dalaman
(jgn bimbang,kerana perfume ini sentiasa dipantau oleh Yayasan Dakwah Islam Malaysia)

Keistimewaan Produk Auralife

* Mempunyai pembuat minyak wangi sendiri (maker)
* Mempunyai lebih dari 600 pilihan yang di inspirasi dari jenama terkenal dari seluruh dunia.
* Bahan-bahan dan diformulasikan kebanyakan dari Perancis
* Keharuman kekal di kulit setanding minyak wangi berjenama. Di baju (fabrik) pula boleh kekal selama beberapa hari.
* Hanya menggunakan minyak wangi anda akan mendapat satu kaedah rawatan getaran tenaga aura yang di diformulasi, diadun , disuntik aura oleh master yang hebat.
* Tiada alkohol dan mendapat kelulusan "Sure Halal" serta dipantau oleh Yayasan Dakwah Islam
Sesuai digunakan semasa solat.
* Membantu keintiman suami isteri, memberi keyakinan diri, membangkitkan seri wajah , merubah sikap panas baran memberi ketenangan zahir&batin. Mencerdaskan minda dan IQ serta memulihkan tenaga semulajadi.

INGIN MENCUBA?
HARGA RM 30.00 SATU BOTOL
hubungi sy: 0122702522

Peristiwa Israk Mikraj

1. Sebelum Israk dan Mikraj

Rasulullah S. A. W. mengalami pembedahan dada / perut, dilakukan oleh malaikat Jibrail dan Mika'il. Hati Baginda S. A. W.. dicuci dengan air zamzam, dibuang ketul hitam ('alaqah) iaitu tempat syaitan membisikkan waswasnya. Kemudian dituangkan hikmat, ilmu, dan iman. ke dalam dada Rasulullah S. A. W. Setelah itu, dadanya dijahit dan dimeterikan dengan "khatimin nubuwwah". Selesai pembedahan, didatangkan binatang bernama Buraq untuk ditunggangi oleh Rasulullah dalam perjalanan luar biasa yang dinamakan "Israk" itu.

2. Semasa Israk (Perjalanan dari Masjidil-Haram ke Masjidil-Aqsa):

Sepanjang perjalanan (israk) itu Rasulullah S. A. W. diiringi (ditemani) oleh malaikat Jibrail dan Israfil. Tiba di tempat-tempat tertentu (tempat-tempat yang mulia dan bersejarah), Rasulullah telah diarah oleh Jibrail supaya berhenti dan bersembahyang sebanyak dua rakaat. Antara tempat-tempat berkenaan ialah:

i. Negeri Thaibah (Madinah), tempat di mana Rasulullah akan melakukan hijrah. ii. Bukit Tursina, iaitu tempat Nabi Musa A. S. menerima wahyu daripada Allah; iii. Baitul-Laham (tempat Nabi 'Isa A. S. dilahirkan);

Dalam perjalanan itu juga baginda Rasulullah S. A. W. menghadapi gangguan jin 'Afrit dengan api jamung dan dapat menyasikan peristiwa-peristiwa simbolik yang amat ajaib. Antaranya :
· Kaum yang sedang bertanam dan terus menuai hasil tanaman mereka. apabila dituai, hasil (buah) yang baru keluar semula seolah-olah belum lagi dituai. Hal ini berlaku berulang-ulang. Rasulullah S. A. W. dibertahu oleh Jibrail : Itulah kaum yang berjihad "Fisabilillah" yang digandakan pahala kebajikan sebanyak 700 kali ganda bahkan sehingga gandaan yang lebih banyak.
· Tempat yang berbau harum. Rasulullah S. A. W. diberitahu oleh Jibrail : Itulah bau kubur Mayitah (tukang sisir rambut anak Fir'aun) bersama suaminya dan anak-anak-nya (termasuk bayi yang dapat bercakap untuk menguatkan iman ibunya) yang dibunuh oleh Fir'aun kerana tetapt teguh beriman kepada Allah (tak mahu mengakui Fir'aun sebagai Tuhan).
· Sekumpulan orang yang sedang memecahkan kepala mereka. Setiap kali dipecahkan, kepala mereka sembuh kembali, lalu dipecahkan pula. Demikian dilakukan berkali-kali. Jibrail memberitahu Rasulullah: Itulah orang-orang yang berat kepala mereka untuk sujud (sembahyang).
· Sekumpulan orang yang hanya menutup kemaluan mereka (qubul dan dubur) dengan secebis kain. Mereka dihalau seperti binatang ternakan. Mereka makan bara api dan batu dari neraka Jahannam. Kata Jibrail : Itulah orang-orang yang tidak mengeluarkan zakat harta mereka.
· Satu kaum, lelaki dan perempuan, yang memakan daging mentah yang busuk sedangkan daging masak ada di sisi mereka. Kata Jibrail: Itulah lelaki dan perempuan yang melakukan zina sedangkan lelaki dan perempuan itu masing-masing mempunyai isteri / suami.
· Lelaki yang berenang dalam sungai darah dan dilontarkan batu. Kata Jibrail: Itulah orang yang makan riba`.
· Lelaki yang menghimpun seberkas kayu dan dia tak terdaya memikulnya, tapi ditambah lagi kayu yang lain. Kata Jibrail: Itulah orang tak dapat menunaikan amanah tetapi masih menerima amanah yang lain.
· Satu kaum yang sedang menggunting lidah dan bibir mereka dengan penggunting besi berkali-kali. Setiap kali digunting, lidah dan bibir mereka kembali seperti biasa. Kata Jibrail: Itulah orang yang membuat fitnah dan mengatakan sesuatu yang dia sendiri tidak melakukannya.
· Kaum yang mencakar muka dan dada mereka dengan kuku tembaga mereka. Kata Jibrail: Itulah orang yang memakan daging manusia (mengumpat) dan menjatuhkan maruah (mencela, menghinakan) orang.
· Seekor lembu jantan yang besar keluar dari lubang yang sempit. Tak dapat dimasukinya semula lubang itu. Kata Jibrail: Itulah orang yang bercakap besar (Takabbur). Kemudian menyesal, tapi sudah terlambat.
· Seorang perempuan dengan dulang yang penuh dengan pelbagai perhiasan. Rasulullah tidak memperdulikannya. Kata Jibrail: Itulah dunia. Jika Rasulullah memberi perhatian kepadanya, nescaya umat Islam akan mengutamakan dunia daripada akhirat.
· Seorang perempuan tua duduk di tengah jalan dan menyuruh Rasulullah berhenti. Rasulullah S. A. W. tidak menghiraukannya. Kata Jibrail: Itulah orang yang mensesiakan umurnya sampai ke tua.
· Seorang perempuan bongkok tiga menahan Rasulullah untuk bertanyakan sesuatu. Kata Jibrail: Itulah gambaran umur dunia yang sangat tua dan menanti saat hari kiamat.
Setibanya di masjid Al-Aqsa, Rasulullah turun dari Buraq. Kemudian masuk ke dalam masjid dan mengimamkan sembahyang dua rakaat dengan segala anbia` dan mursalin menjadi makmum.

Rasulullah S. A. W. terasa dahaga, lalu dibawa Jibrail dua bejana yang berisi arak dan susu. Rasulullah memilih susu lalu diminumnya. Kata Jibrail: Baginda membuat pilhan yang betul. Jika arak itu dipilih, nescaya ramai umat baginda akan menjadi sesat.

3. Semasa Mikraj (Naik ke Hadhratul-Qudus Menemui Allah):

Didatangkan Mikraj (tangga) yang indah dari syurga. Rasulullah S. A. W. dan Jibrail naik ke atas tangga pertama lalu terangkat ke pintu langit dunia (pintu Hafzhah).

Langit Pertama: Rasulullah S. A. W. dan Jibrail masuk ke langit pertama, lalu berjumpa dengan Nabi Adam A. S. Kemudian dapat melihat orang-orang yang makan riba` dan harta anak yatim dan melihat orang berzina yang rupa dan kelakuan mereka sangat huduh dan buruk. Penzina lelaki bergantung pada susu penzina perempuan.

Langit Kedua: Nabi S. A. W. dan Jibrail naik tangga langit yang kedua, lalu masuk dan bertemu dengan Nabi 'Isa A. S. dan Nabi Yahya A. S.

Langit Ketiga: Naik langit ketiga. Bertemu dengan Nabi Yusuf A. S. iii. Langit Keempat: Naik tangga langit keempat. Bertemu dengan Nabi Idris A. S.

Langit Kelima: Naik tangga langit kelima. Bertemu dengan Nabi Harun A. S. yang dikelilingi oleh kaumnya Bani Israil.

Langit Keenam: Naik tangga langit keenam. Bertemu dengan Nabi-Nabi. Seterusnya dengan Nabi Musa A. S. Rasulullah mengangkat kepala (disuruh oleh Jibrail) lalu dapat melihat umat baginda sendiri yang ramai, termasuk 70,000 orang yang masuk syurga tanpa hisab.

Langit Ketujuh: Naik tangga langit ketujuh dan masuk langit ketujuh lalu bertemu dengan Nabi Ibrahim Khalilullah yang sedang bersandar di Baitul-Ma'mur dihadapi oleh beberapa kaumnya. Kepada Rasulullah S. A. W., Nabi Ibrahim A. S. bersabda,
"Engkau akan berjumpa dengan Allah pada malam ini. Umatmu adalah akhir umat dan terlalu dha'if, maka berdoalah untuk umatmu. Suruhlah umatmu menanam tanaman syurga iaitu lah HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH". Mengikut riwayat lain, Nabi Irahim A. S. bersabda, "Sampaikan salamku kepada umatmu dan beritahu mereka, syurga itu baik tanahnya, tawar airnya dan tanamannya ialah lima kalimah, iaitu: SUBHANALLAH, WAL-HAMDULILLAH, WA lah ILAHA ILLALLAH ALLAHU AKBAR dan WA lah HAULA WA lah QUWWATA ILLA BILLAHIL- 'ALIYYIL-'AZHIM. Bagi orang yang membaca setiap kalimah ini akan ditanamkan sepohon pokok dalam syurga". Setelah melihat beberpa peristiwa! lain yang ajaib. Rasulullah dan Jibrail masuk ke dalam Baitul-Makmur dan bersembahyang (Baitul-Makmur ini betul-betul di atas Baitullah di Mekah).

Tangga Kelapan: Di sinilah disebut "al-Kursi" yang berbetulan dengan dahan pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah S. A. W. menyaksikan pelbagai keajaiban pada pokok itu: Sungai air yang tak berubah, sungai susu, sungai arak dan sungai madu lebah. Buah, daun-daun, batang dan dahannya berubah-ubah warna dan bertukar menjadi permata-permata yang indah. Unggas-unggas emas berterbangan. Semua keindahan itu tak terperi oleh manusia. Baginda Rasulullah S. A. W. dapat menyaksikan pula sungai Al-Kautsar yang terus masuk ke syurga. Seterusnya baginda masuk ke syurga dan melihat neraka berserta dengan Malik penunggunya.

Tangga Kesembilan: Di sini berbetulan dengan pucuk pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah S. A. W. masuk di dalam nur dan naik ke Mustawa dan Sharirul-Aqlam. Lalu dapat melihat seorang lelaki yang ghaib di dalam nur 'Arasy, iaitu lelaki di dunia yang lidahnya sering basah berzikir, hatinya tertumpu penuh kepada masjid dan tidak memaki ibu bapanya.

Tangga Kesepuluh: Baginda Rasulullah sampai di Hadhratul-Qudus dan Hadhrat Rabbul-Arbab lalu dapat menyaksikan Allah S. W. T. dengan mata kepalanya, lantas sujud. Kemudian berlakulah dialog antara Allah dan Muhammad, Rasul-Nya:

Allah S. W. T : Ya Muhammad. Rasulullah : Labbaika. Allah S. W. T : Angkatlah kepalamu dan bermohonlah, Kami perkenankan. Rasulullah : Ya, Rabb. Engkau telah ambil Ibrahim sebagai Khalil dan Engkau berikan dia kerajaan yang besar. Engkau berkata-kata dengan Musa. Engkau berikan Dawud kerajaan yang besar dan dapat melembutkan besi. Engkau kurniakan kerajaan kepada Sulaiman yang tidak Engkau kurniakan kepada sesiapa pun dan memudahkan Sulaiman menguasai jin, manusia, syaitan dan angin. Engkau ajarkan 'Isa Taurat dan Injil. Dengan izin-Mu, dia dapat menyembuhkan orang buta, orang sufaq dan menghidupkan orang mati. Engkau lindungi dia dan ibunya daripada syaitan. Allah S. W. T : aku ambilmu sebagai kekasih. Aku perkenankanmu sebagai penyampai berita gembira dan amaran kepada umatmu. Aku buka dadamu dan buangkan dosamu. Aku jadikan umatmu sebaik-baik umat. Aku beri keutamaan dan keistimewaan kepadamu pada hari qiamat. Aku kurniakan tujuh ayat (surah Al-Fatihah) yang tidak aku kurniakan kepada sesiapa sebelummu. Aku berikanmu ayat-ayat di akhir surah al-Baqarah sebagai suatu perbendaharaan di bawah 'Arasy. Aku berikan habuan daripada kelebihan Islam, hijrah, sedekah dan amar makruf dan nahi munkar. Aku kurniakanmu panji-panji Liwa-ul-hamd, maka Adam dan semua yang lainnya di bawah panji-panjimu. Dan aku fardhukan atasmu dan umatmu lima puluh (waktu) sembahyang.

4. Selesai munajat, Rasulullah S. A. W. di bawa menemui Nabi Ibrahim A. S. kemudian Nabi Musa A. S. yang kemudiannya menyuruh Rasulullah S. A. W. merayu kepada Allah S. W. T agar diberi keringanan, mengurangkan jumlah waktu sembahyang itu. Selepas sembilan kali merayu, (setiap kali dikurangkan lima waktu), akhirnya Allah perkenan memfardhukan sembahyang lima waktu sehari semalam dengan mengekalkan nilainya sebanyak 50 waktu juga.

5. Selepas Mikraj

Rasulullah S. A. W. turun ke langit dunia semula. Seterusnya turun ke Baitul-Maqdis. Lalu menunggang Buraq perjalanan pulang ke Mekah pada malam yang sama. Dalam perjalanan ini baginda bertemu dengan beberapa peristiwa yang kemudiannya menjadi saksi (bukti) peristiwa Israk dan Mikraj yang amat ajaib itu (Daripada satu riwayat peristiwa itu berlaku pada malam Isnin, 27 Rejab, kira-kira 18 bulan sebelum hijrah). Wallahu'alam.

(Sumber : Kitab Jam'ul-Fawaa`id) Kesimpulannya, peristiwa Israk dan Mikraj bukan hanya sekadar sebuah kisah sejarah yang diceritakan kembali setiap kali 27 Rejab menjelang. Adalah lebih penting untuk kita menghayati pengajaran di sebalik peristiwa tersebut bagi meneladani perkara yang baik dan menjauhi perkara yang tidak baik. Peristiwa Israk dan Mikraj yang memperlihatkan pelbagai kejadian aneh yang penuh pengajaran seharusnya memberi keinsafan kepada kita agar sentiasa mengingati Allah dan takut kepada kekuasaan-Nya.

Seandainya peristiwa dalam Israk dan Mikraj ini dipelajari dan dihayati benar-benar kemungkinan manusia mampu mengelakkan dirinya daripada melakukan berbagai-bagai kejahatan. Kejadian Israk dan Mikraj juga adalah untuk menguji umat Islam (apakah percaya atau tidak dengan peristiwa tersebut). Orang-orang kafir di zaman Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam langsung tidak mempercayai, malahan memperolok-olokkan Nabi sebaik-baik Nabi bercerita kepada mereka.

Peristiwa Israk dan Mikraj itu merupakan ujian dan mukjizat yang membuktikan kudrat atau kekuasaan Allah Subhanahu Wataala. Allah Subhanahu Wataala telah menunjukkan bukti-bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya kepada Baginda Sallallahu Alaihi Wasallam.

Mafhum Firman Allah S. W. T. : "Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al-Masjidil Haram ke Al-Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat."
(Surah Al-Israa': Ayat 1).

Wallahua'lam..

Selasa, 28 Jun 2011

Pantai




Harimau Melaya tanpa Apex?



PETALING JAYA – Ketika dua tonggak utama serangan negara, Norshahrul Idlan Talaha dan Abdul Hadi Yahya kian menunjukkan perkembangan positif untuk diturunkan berdepan Taiwan, kem Harimau Malaya menerima berita yang mendukacitakan mengenai penjaga gol No.1 negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Kecederaan bahu yang dialami pada separuh masa kedua ketika berdepan Lebanon pada kelayakan Olimpik 2012, Khamis lalu di Stadium Nasional Bukit Jalil, masih belum pulih sepenuhnya dan dia mungkin terlepas peluang bagi menghadapi kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Taiwan, esok.

Pada sesi latihan semalam, Khairul Fahmi, yang lebih dikenali dengan panggilan Apek, hanya menjalani latihan ringan secara sendirian dan tidak mengikuti latihan penuh bersama rakan sepasukan sambil balutan ais melingkari bahunya.

Malah, Apek sendiri mengakui dia masih belum pasti akan diturunkan atau sebaliknya, tatkala jurulatih, Datuk K. Rajagobal dan ahli fisioterapi pasukan masih menilai situasinya sebelum membuat keputusan muktamad.

‘‘Otot di bahagian bahu saya masih berasa tegang dan sakit selepas perlawanan dengan Lebanon tempoh hari.

‘‘Walaupun makin berkurangan kesakitan yang dialami tetapi saya belum dapat menjalani latihan penuh.

‘‘Jika tidak dapat beraksi nanti, secara peribadi saya akui memang sedih kerana pertemuan dengan Taiwan nanti merupakan perlawanan yang cukup penting,” katanya di Wisma FAM, semalam.

Pun begitu, dia tetap yakin dengan kemampuan rakan sepasukannya, Sharbinee Allawee atau Nasril Nourdin untuk menggalas tempatnya mengawal gawang negara.

‘‘Mereka berdua pemain lebih berpengalaman daripada saya. Saya yakin mereka mampu beraksi baik dan tiada sebarang masalah untuk diturunkan,” katanya.

Dalam pada itu, Rajagobal berkata, peluang Apek untuk diturunkan pada perlawanan esok bergantung kepada laporan kecederaan yang akan dikemukakan oleh fisioterapi.

‘‘Kita masih ada sehari lagi untuk melihat keadaan Apek sebelum saya boleh membuat keputusan terakhir.

‘‘Begitu juga beberapa pemain lain seperti Norshahrul atau Abdul Hadi, kita masih ada masa melihat mereka benar-benar pulih,” jelasnya.

Sementara itu, Sharbinee yang dijangka menjadi pilihan utama menggantikan posisi Apek, berikrar memberikan komitmen 110 peratus jika jurulatih mengambil keputusan menurunkannya menentang Taiwan.

‘‘Mental saya sentiasa bersedia untuk bermain, malahan dalam soal keserasian dengan beberapa pemain baru, bukan satu masalah besar buat saya kerana sebenarnya telah lama bersama.

‘‘Saya berazam tidak akan melakukan sebarang kesilapan dan mempertahankan gawang negara daripada dibolosi oleh Taiwan,” jelasnya.

Khamis, 16 Jun 2011

Minyak Wangi AuraLife



KOD NAMA JENIS WARNA AURA
001 DKNY TO AURA MORNING GLORY PEREMPUAN BIRU D/P
001A APPLE GREEN TO AURA APPLE GREEN PEREMPUAN HIJAU S/R/G
002 BLACK XS TO AURA ANGGERIK PEREMPUAN PURPLE S/R
002A LA COASTE TO AURA LAVENDER PEREMPUAN INDIGO S/R
003 ESSENTIAL TO AURA ANGGERIK PEREMPUAN PURPLE D/P
004 HYPNOSE TO AURA DAISY PEREMPUAN JINGGA S/R
005 LONDON FAMME TO AURA BUNGA RAYA PEREMPUAN MERAH D/P
005A STELLA JLO TO AURA ISTANA PEREMPUAN KUNING D/P
006 BURBERRY AURA MORNING GLORY PEREMPUAN BIRU S/R
007 HUGO BOSS TO AURA ANGGERIK LELAKI PURPLE R/G
008 YSL TO AURA LAVENDER LELAKI INDIGO D/P
009 DUNHILL TO AURA BUNGA RAYA LELAKI MERAH R/G
010 POLO TO AURA ISTANA LELAKI KUNING D/P
011 TOMMY BOY TO AURA DAISY LELAKI JINGGA R/G
012A 212 SEXY MAN TO AURA JASMIN LELAKI PUTIH D/P
013 YSL BABY DOLL AURA BUNGA RAYA PEREMPUAN MERAH R/G
014 DKNY TO AURA MORNING GLORY LELAKI BIRU R/G
015 ETERNITY MEN TO AURA APPLE GREEN LELAKI HIJAU R/G
016 INSPIRED BY BRITNEY SPEAR PEREMPUAN KUNING R/G
017 INSPIRED BY KYLIE MINOQUE PEREMPUAN PURPLE D/P
018 INSPIRED BY MARIA SHARAPOVA PEREMPUAN BIRU S/R
019 INSPIRED BY CHRISTINA AGUILERA PEREMPUAN KUNING S/R
020 INSPIRED BY PARIS HILTON PEREMPUAN INDIGO D/P
021 INSPIRED BY VICTORIA BECKHAM PEREMPUAN HIJAU R/G
022 INSPIRED BY BEYONCE KNOWLES PEREMPUAN MERAH R/G
023 INSPIRED BY DAVID BECKHAM LELAKI KUNING R/G
024 INSPIRED BY EVAN MC GREGOR LELAKI PUITH D/P
025 INSPIRED BY ANTONIO BANDERAS LELAKI MERAH D/P
026 INSPIRED BY TOM CRUISE LELAKI HIJAU D/P
027 INSPIRED BY BRAD PITT LELAKI PURPLE D/P
028 INSPIRED BY TIGER WOOD LELAKI INDIGO R/G
029 INSPIRED BY ENRIQUE IGLESIAS LELAKI JINGGA R/G
030 INSPIRED BY USHER LELAKI BIRU R/G
031 AURA GENIUS SPIRITIUAL - PUTIH UNISEX
032 AURA GENIUS EMOSIONAL - PINK UNISEX
033 AURA GENIUS MENTAL - HIJAU UNISEX
034 AURA GENIUS FIZIKAL - BIRU UNISEX
035 INSPIRED BY KENZO - BIRU UNISEX
036 INSPIRED BY RED DELICIOUS (DKNY) - HIJAU UNISEX
037 INSPIRED BY DUNHILL - MERAH UNISEX
038 INSPIRED BY TEXAS PRINCESS - PURPLE UNISEX
039 INSPIRED BY ISSEY MIYAKI - JINGGA UNISEX
040 INSPIRED BY POLO - KUNING UNISEX
041 INSPIRED BY GIORGE ARMANI - INDIGO UNISEX

HARGA SEMENANJUNG : RM 30

SABAH / SARAWAK : RM 33

Call 0122702522 utk pembelian